Globalny wydawca gier komputerowych niezwykle udanie rozpoczął bieżący rok. W I kwartale 2020 roku Grupa wydawnicza wypracowała 5,6 mln zł skonsolidowanych przychodów (40 proc. r/r), co jest najlepszym wynikiem sprzedaży od II kw. 2018 r. Spółka nie tylko zamknęła nierokujące projekty, ale i zoptymalizowała portfolio gier HOPA, co zaowocowało podwojeniem sprzedaży tytułów w tym segmencie (kwiecień, maj 2020 r.). Tym samym Artifex Mundi z sukcesem dyskontuje wielomiesięczny proces reorganizacji Grupy.
Motorem napędowym tegorocznej sprzedaży Artifex Mundi są gry z segmentu HOPA, które w I kw. 2020 r. wygenerowały łącznie 4,85 mln zł (3,5 mln zł w I kw. 2019 r.) . W analizowanym okresie połowę z 10 najlepiej sprzedających się gier z portfolio stanowiły właśnie tytuły HOPA, które na przestrzeni ostatnich 3 kwartałów zostały wydane na platformy konsolowe, co istotnie wpłynęło na ich całkowitą sprzedaż.
Prawdziwy skok sprzedaży gier HOPA nastąpił w kwietniu i maju br.
W I kwartale br. grą z portfolio Grupy generującą najwyższe przychody pozostawał Bladebound. Tytuł ten jest sukcesywnie rozwijany. Na początku 2020 r. wdrożono największą merytoryczną aktualizację gry – Power System, m.in. zmieniającą od podstaw metagrę Bladebound, w tym system rozwoju postaci, zarządzania zasobami dostępnymi dla postaci w ramach rozgrywki oraz balans rozgrywki oraz wdrożony nowy interfejs gry odpowiadający aktualnym trendom dla produkcji z gatunku właściwego dla Bladebound.
Równolegle w segmencie F2P Grupa rozpoczęła prace koncepcyjne nad nowym projektem w kierunku gier RPG, wykorzystując doświadczenie i technologię stworzoną przy okazji produkcji Bladebounda. W ramach tego strategicznie obranego kierunku, Grupa również złożyła dwa wnioski GameInn.
Unsolved zmieni warunki gry?
W I kw. Grupa kontynuowała działania testujące nowe sposoby komercjalizacji portfolio gier HOPA, w tym w modelach wykraczających poza klasyczną sprzedaż premium, wydając aplikację Unsolved: Mystery Adventure Detective Games, która scala część gier z portfolio Grupy oferując je graczom w modelu zbliżonym do free-to-play, z częściowo płatną zawartością.
Dotychczasowe wpływy z komercjalizacji Unsolved stanowią solidną podstawę dla dalszego rozwoju tej formy monetyzacji portfolio gier Grupy Artfex Mundi w kolejnych kwartałach 2020 r.
ZAPOZNAJ SIĘ Z PREZENTACJĄ INWESTORSKĄ ARTIFEX MUNDI (IQ2020)