Notowany na GPW producent i wydawca gier w II kwartale br., według wstępnych danych finansowych, podwoił przychody i powtarzalny zysk operacyjny (oczyszczony z wpływu niegotówkowych kosztów programu motywacyjnego), do odpowiednio 19,6 i 5,5 mln zł. Powtarzalny zysk netto Artifex Mundi wzrósł w minionym kwartale o 259%, do 5,6 mln zł. W całym I półroczu giełdowa spółka osiągnęła 35,6 mln zł przychodów (71% wzrost rdr.), wypracowując 10 mln zł powtarzalnych zysków operacyjnego i netto (wzrost o odpowiednio 56 i 46%).
Artifex Mundi zakończył I półrocze br. z 22,3 mln zł środków pieniężnych oraz inwestycji krótkoterminowych (obligacji), wobec 21,2 mln zł na koniec 2022 r. i 20,0 mln zł na koniec II półrocza 2022r. Wartość dostępnej gotówki wzrosła pomimo równoległych inwestycji w rozwój nowej gry RPG oraz aplikacji Unsolved, umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi.
Skokowy wzrost wyników Spółki to zasługa gry Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły rdr. o 11,8 mln zł w II kwartale i o 18,2 mln zł w całym I półroczu br., do odpowiednio 16,8 i 29,1 mln zł. Rosnąca nadwyżka przychodów komercjalizacji Unsolved nad kosztami akwizycji graczy dla aplikacji przełożyła się na dynamiczny wzrost zysków Artifex Mundi.
Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi, podkreśla, że wypracowane w minionych okresach wyniki nie wyczerpują potencjału giełdowej spółki do dynamicznego zwiększania sprzedaży i zysków.
– Unsolved, będące motorem napędowym firmy w ostatnim czasie, nie jest jeszcze dojrzałym produktem. Wręcz przeciwnie – oczekujemy, że zmiany, jakie planujemy wprowadzić w Unsolved, w tym zaimplementowanie w niej tzw. metagry, przenoszącej poziom zaangażowania graczy na wyższe poziomy, mogą istotnie zwiększyć i potencjalnie zwielokrotnić potencjał przychodowy. Średnioterminowym celem Artifex Mundi jest posiadanie dwóch dobrze komercyjnie performujacych gier free-to-play. Każdy miesiąc pracy w ramach drugiego ze strategicznych projektów spółki – rozwoju nowej mobilnej gry RPG, z którą wiążemy nie mniejsze nadzieje niż z rozwojem Unsolved, przybliża nas do tego celu – komentujePrzemysław Błaszczak.