Notowany na GPW producent i wydawca gier zakończył maj z 6,5 mln zł przychodów. To wynik o 92% wyższy od osiągniętego w maju 2022 r. i o 3% wyższy od kwietniowych przychodów Artifex Mundi. O rekordowych wynikach spółki przesądził dynamiczny rozwój aplikacji Unsolved, przychody z komercjalizacji której wzrosły o 237% rok do roku i o 6% miesiąc do miesiąca, sięgając 5,6 mln zł.
Przychody segmentu free-to-play wzrosły w maju, rdr., o 188%, do 5,7 mln zł. Koszty akwizycji graczy segmentu wyniosły w tym okresie blisko 3,2 mln zł, wobec 1,3 mln zł w maju 2022 r.
Motorem napędowym spółki, odpowiadającym za 85% przychodów firmy w minionym miesiącu, jest gra Unsolved, umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi. Realizacja planu rozwoju aplikacji przekłada się na poprawę kluczowych wskaźników efektywności Unsolved. W połączeniu z rozszerzaniem dostępnej w Unsolved palety gier pozwoliło to w minionym miesiącu, mimo rosnących kosztów reklam online, utrzymać wysoki poziom inwestycji w rozszerzanie bazy użytkowników, przy jednoczesnym zachowaniu stałych oczekiwanych stóp zwrotu.
– Jesteśmy zadowoleni z wdrożonych do Unsolved od początku roku zmian, skutkujących istotą poprawą monetyzacji, która stopniowo ujawnia się w naszych miesięcznych wynikach. Równocześnie wiemy co robić w kolejnych kwartałach, aby dalej uwalniać potencjał Unsolved. Zmiany w grze sprawiają, że statystyczny gracz zostaje z nami na dłużej, a my, doskonaląc narzędzia i strategie UA, jeszcze efektywniej przyciągamy do Unsolved nowych użytkowników. Priorytetem pozostaje dla nas długoterminowy rozwój Unsolved, przy utrzymaniu zakładanej rentowności projektu. Liczymy, że w kolejnych wakacyjnych miesiącach, dzięki dokonanym zmianom w Unsolved, uda nam się istotnie ograniczyć widoczną w zeszłych latach sezonowo słabnącą dynamikę tempa pozyskiwania nowych graczy – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes giełdowej spółki.