Pomiń menu
Logo Artifex Mundi

Relacje inwestorskie

Unsolved już dostępny na Applestore

03.09.2020

Artifex Mundi zdecydował o udostępnieniu użytkownikom urządzeń z systemem iOS aplikacji umożliwiającej darmową grę w bestsellery HOPA z portfolio spółki. Unsolved, rozwijamy od początku roku, sukcesywnie zyskuje na popularności. W ocenie Zarządu giełdowej spółki Unsolved ma potencjał, by stać się filarem biznesu Grupy i skokowo zwiększyć sprzedaż w tym obszarze.

Unsolved to aplikacja scalająca część portolio gier HOPA spółki, umożliwiająca graczom ograniczoną czasowo rozgrywkę (w oparciu o zużywaną, odnawiającą się codziennie w nieznacznym stopniu energię, której zakup możliwy jest w aplikacji). Aplikacja, udostępniona na początku roku na wybranych rynkach graczom z urządzeniami Android w wersji z 4 tytułami HOPA, dziś oferuje dostęp do 14 rozpoznawalnych tytułów spod znaku Artifex Mundi. Pozytywne przyjęcie Unsolved przez graczy oraz atrakcyjne KPI projektu, z LTV na czele, sprawiły, iż spółka zdecydowała się na wydanie gry w wersji na iOS oraz przygotowuje się do startu szerzej zakrojonych kampanii promocyjnych.

Unsolved ma potencjał, by stać się filarem biznesu Artifex Mundi na lata. Już dziś Unsolved może pochwalić się najwyższym LTV z wszystkich projektów free-to-play w które byliśmy lub jesteśmy zaangażowani, a średni przychód na gracza ma potencjał dalej rosnąć wraz z rozbudowywaniem aplikacji o nowe funkcjonalności i gry. Daje nam to solidną podstawę dla inwestycji w pozyskiwanie graczy. Zakładając znaczące poszerzenie grona aktywnych użytkowników Unsolved aplikacja może stać się nowych istotnym kanałem komercjalizacji gier HOPA, nie tylko nie wpływającym negatywnie na komercjalizację gier w modelu premium, ale potencjalnie, dzięki m.in. wzmocnieniu rozpoznawalności brandu Artifex Mundi i poszczególnych IP spółki, mogącym wspierać rozwój sprzedaży premium – komentuje Tomasz Grudziński, prezes Artifex Mundi.

– Sukces Unsolved może zmienić nasze plany wobec biznesu gier HOPA. Obecnie nasz portfel HOPA tworzy ponad 80 tytułów o długiej żywotności, które m.in. dzięki ponadczasowej grafice i atrakcyjnej rozgrywce potrafią po wielu latach od premiery przyciągać coraz to nowych użytkowników. Dziś, ograniczając inwestycje w nowe tytuły HOPA, jesteśmy w stanie co najmniej utrzymywać przychody segmentu na stałym, satysfakcjonującym poziomie, generując atrakcyjny zysk. Rozwój Unsolved i konsekwentny wzrost średniego przychodu z gry w dłuższej perspektywie może biznesowo uzasadnić większe inwestycje w poszerzenie oferty HOPA o nowe tytuły – ocenia Tomasz Grudziński.